En dag i taget

Ibland har jag en förmåga att rusa fram. Jag är impulsiv och korttänkt i vissa lägen. En egenskap som jag inte är särskilt stolt över och som inte uppskattas av alla.


Saken är den att jag verkligen försöker. Jag försöker räkna till tio och jag försöker bry mig mindre om saker som i själva verket inte är värda att lägga någon energi på. Jag försöker, trots att jag misslyckas emellanåt.


Vad jag vill komma fram till är inte att det är lönlöst att anstränga sig eller att lägga ned möda på saker och ting. Det jag vill komma fram till är att man får lära sig att leva med en del saker. Allt går inte att förändra och de saker man lyckas vända och göra annorlunda behöver inte alltid visa sig bli bättre än vad de var från början.


KOMMENTARER

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0