En dålig vana som jag önskar att jag inte hade

Visst finns det en del saker här i livet som man inte är särskilt stolt över. Tanken på att det samma gäller de flesta andra också gör saken betydligt lättare att acceptera.

Jag har svårt att lita på människor.

Jag är nog inte ensam om att tycka att det är en ful ovana, men samtidigt känns det som någon slags trygghet. Det finns allt för många blåögda och naiva personer som blint rusar in i saker och som sedan blir besvikna och ledsna.

Under årens lopp och framför allt det senaste året har jag insett att det inte alltid blir som man tänkt sig. Oftast blir det bättre.

Jag ska heller inte sticka under stolen med att jag haft mina motgångar jag också, precis som alla andra. Dock har jag tagit de flesta med en klackspark.

Jag tror på karma och att man får vad man förtjänar. Det är inte för inte ordspråket "behandla andra som du själv vill bli behandlad" finns.

Tiden läker inte alla sår. Den hjälper bara till att skapa en ny framtid med nya möjligheter.


KOMMENTARER

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0